متا خالقان محتوای تیک تاک را وسوسه می کند

متا خالقان محتوای تیک تاک را وسوسه می کند

لیمو بلاگ: به گزارش لیمو بلاگ، هرچند ممنوعیت تیک تاک فقط چند ساعت  طول کشید اما متا همچنان مشغول سرمایه گذاری روی  آینده ملتهب رقیب خود است و با عرضه پاداش های کلان تلاش دارد خالقان محتوای تیک تاک را بدزدد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از انگجت، این شرکت طرح جدید «برنامه جایزه پیشرفت» (breakthrough bonus program) را راه اندازی کرده و تا ۵ هزار دلار به خالقان محتوای نورسیده به اپ های این شرکت پرداخت می کند. طبق اطلاعات موجود تمام افراد بزرگسالی که در یک شبکه اجتماعی طرف ثالث حضور دارند که کاربران می توانند به آن پیوند دهند یا طی فرآیند درخواست به آن پیوند داده اند، امکان شرکت در این طرح را دارند. شرکت کنندگان همینطور باید حساب های کاربری در اینستاگرام و صفحه ای در فیسبوک بسازند. خالقان محتوایی که حائز شرایط شرکت در این برنامه شناخته شوند، می توانند طی بازه ۹۰ روزه برای اشتراک گذاری حداقل ۲۰ ریلز در فیسبوک و ۱۰ ریلز در اینستاگرام که بطور دقیق تر در آن پلت فرم انتشار یافته پاداش دریافت کند. مطابق برنامه جدید متا، پرداخت های فردی به خالقان محتوا برپایه ارزیابی حضور آنها در شبکه اجتماعی صورت می گیرد. خالقان محتوا همینطور باید بتوانند در برنامه Facebook Content Monetization هم شرکت نمایند که به آنها اجازه می دهد برای پست عکس و متن در کنار محتوای ویدئویی درآمدزایی کنند. از طرفی نشریه اینفورمیشن در گزارشی نوشته است: اینستاگرام از عدم حضور تیک تاک در فروشگاه های اپلیکیشن بهره برده و به خالقان محتوا پیشنهاد کرده در ازای دریافت ماهانه ۱۰ تا ۵۰ هزار دلار ریلزهایی در این شبکه اجتماعی منتشر کنند. همینطور چنین خالقانی ملزم هستند ویدیوهای کوتاه خویش را پیش از پلت فرم های دیگر مانند تیک تاک، نخست در اینستاگرام منتشر کنند. پیج کوهن سخنگوی متا در اطلاعیه ای راه اندازی برنامه جایزه پیشرفت را تایید نمود. او در اینباره اظهار داشت: در ماههای آینده ما به برخی خالقان محتوای تیک تاک قراردادهایی عرضه می نماییم تا بتوانند در اینستاگرام و فیسبوک حضورشان راگسترده تر کنند. متا پیش از این مبلغ پرداختی به خالقان محتوا را افزایش داده بود با تیک تاک رقابت کند. از طرفی هرچند متا در برنامه جدید خود بطور دقیق تر به نام تیک تاک اشاره نکرده است، اما زمان راه اندازی برنامه به صورت واضح به معنای آن است که خالقان محتوا در تیک تاک را درنظر گرفته که در فیسبوک و اینستاگرام فعال نیستند. البته باید ذکر کرد طبق شرایط برنامه پاداش، خالقان محتوا باید در فیسبوک ۲ برابر بیشتر از اینستاگرام ریلز منتشر کنند. این امر نشان داده است متا تصمیم دارد محتوای مخصوص فیسبوک را ارتقا دهد. مالک اینستاگرام و فیسبوک تلاش دارد با این شیوه خالقان محتوای تیک تاک را به پلت فرم های خود بکشاند. این شرکت همینطور به برخی خالقان محتوا همچون اشخاصی که در این طرح شرکت می کنند، یک سال عضویت مجانی در سرویس Meta Verified را عرضه می کند که تیک آبی و جایزه های بیشتری هم همراه دارد. این شرکت به تازگی مدت زمان ریلز در اینستاگرام را از ۹۰ ثانیه به ۳ دقیقه افزایش داده است.


منبع:

1403/11/03
11:13:52
5.0 / 5
6
تگهای خبر: اینستاگرام , شركت , فروش
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵