در هم اندیشی تدوین آیین نامه های برنامه هفتم بررسی شد؛

تدوین آئین نامه های اجرایی برنامه هفتم پیشرفت در ارتباط با نخبگان

تدوین آئین نامه های اجرایی برنامه هفتم پیشرفت در ارتباط با نخبگان

به گزارش لیمو بلاگ، نشست هم اندیشی تدوین آئین نامه های اجرایی برنامه هفتم پیشرفت در ارتباط با نخبگان بین المللی و ایرانی خارج از کشور با حضور تعدادی از صاحب نظران و فعالانی از اندیشکده ها برگزار گردید.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان راست جمهوری، اولین نشست هم اندیشی در عرصه برنامه هفتم پیشرفت با هدف تدوین دستورالعمل ها و بخشنامه های اجرائی بندهای الف و پ ماده ۹۸ برنامه هفتم پیشرفت در رابطه با نخبگان بین المللی و ایرانی خارج از کشور به همت دفتر سیاستگذاری و با حضور تنی چند از اندیشمندان و صاحب نظران این حوزه در محل این معاونت اجرا شد.
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با هدف تدوین بخشنامه های اجرائی در رابطه با برنامه هفتم پیشرفت، برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی با حضور صاحبنظران و اندیشکده ها را در دستور کار خود قرار داده است.
در این جلسه محورهایی مختلفی همچون «چالش های پیش روی نخبگان بین المللی و نخبگان ایرانی خارج از کشور جهت توسعه همکاریهای علمی، اقتصادی و فناوری»، «حمایت های کنسولی درباب تردد»، «تعریف مدلهای همکاری با نخبگان ایرانی خارج از کشور و نخبگان بین المللی» مورد بحث قرار گرفت. همین طور نمایندگانی از مرکز رصدخانه مهاجرت ایران، مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و اساتید دانشگاه الزهرا (س) به همراه نمایندگان معاونت سیاست گذاری معاونت علمی و سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بین المللی به گفت و گو پرداختند.
در ادامه، مسائلی مانند سرمایه گذاری و انتقال اموال نخبگان به داخل، بهره گیری از ظرفیت نخبگان و متخصصان در انجام طرح های پیشران و کلان ملی، نحوه همکاری در انتقال فناوری و آموزش های به روز دانشگاهی، مشکلات مربوط به بیمه های درمان و مسائل مربوط به تردد بین المللی و الزامات کنسولی ایشان در کنار ایجاد فضای کاری و در نظر گرفتن مشوق های مالی لازم برای ایشان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

1403/07/19
12:32:07
5.0 / 5
770
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , دانش بنیان , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱