از ۱۴ تا ۱۸ مهرماه صورت می گیرد؛

برگزاری رویدادهای هفته جهانی فضا ویژه دانش آموزان سراسر کشور

برگزاری رویدادهای هفته جهانی فضا ویژه دانش آموزان سراسر کشور

به گزارش لیمو بلاگ، با همکاری و مشارکت قطب کشوری نجوم پژوهش سراهای دانش آموزی، ویژه برنامه های هفته جهانی فضا برای دانش آموزان سراسر کشور برگزار می گردد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از سازمان فضایی ایران، مرتضی نیکخو، دبیر هفته جهانی فضا، ضمن اشاره به اهمیت توجه به ترویج و آموزش نسل نوجوان اضافه کرد: یکی از مهم ترین اهداف برگزاری هفته جهانی فضا، آموزش اقشار محتلف جامعه به منظور آگاهی از فواید حاصل از بهره برداری از فضا و تشویق کودکان به فراگیری علوم و توجه به آینده است.
وی ضمن تشکر از مشارکت و همکاری وزارت آموزش و پرورش برای اجرای برنامه های علمی و ترویجی ویژه دانش آموزان سراسر کشور اظهار داشت: با هماهنگی و همکاری صورت گرفته با قطب نجوم کشوری پژوهش سراهای دانش آموزی و طی اعلام آمادگی سازمان فضایی ایران برای اجرای برنامه های علمی و ترویجی ویژه دانش آموزان، برنامه های گوناگونی در طول هفته جهانی فضا تدوین شده که به صورت آنلاین برای دانش آموزان سراسر کشور برگزار می شود.
دبیر هفته جهانی فضا "فضا، هوش مصنوعی و تغییرات اقلیمی"، "ماهواره ها و پایش گازهای گلخانه ای"، اقلیم فضا و پایش فعالیتهای خورشیدی" و فناوری فضایی ابزار پایش الگوهای آب و هوایی از موضوع هایی برشمرد که در این برنامه ها با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با اهمیت کاربردهای فناوری فضایی در حوزه های مختلف به آن پرداخته خواهد شد.
وی افزود: این ویژه برنامه ها در ایام شنبه (۱۴ مهر)، یکشنبه (۱۵ مهر)، سه شنبه (۱۷ مهر) و چهارشنبه (۱۸ مهر) از ساعت ۱۷ تا ۱۸ به صورت کشوری برگزار خواهند شد. همینطور علاوه بر این برنامه ها، رویدادهای دیگری هم در سطح استانهای مختلف برگزار می شود که علاقمندان می توانند اطلاعات و جزئیات بیشتر این برنامه ها را از راه وب سایت سازمان فضایی ایران کسب کنند.


منبع:

1403/07/12
11:44:51
5.0 / 5
171
تگهای خبر: آنلاین , پژوهش , سازمان , سایت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲