دبیر ستاد نانو و میكرو مطرح كرد؛

همکاری ایران با چین و روسیه در عرصه میکروالکترونیک

همکاری ایران با چین و روسیه در عرصه میکروالکترونیک

به گزارش لیمو بلاگ، دبیر ستاد نانو و میکرو، داد و ستد با کشورهای عضو بریکس در عرصه میکروالکترونیک را از برنامه های ستاد عنوان نمود و اظهار داشت: با کشورهای چین و روسیه تعاملاتی را شروع کردیم.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مهر، دکتر عماد احمدوند امروز در جشنواره نانو و رسانه که در کوشک باغ هنر برگزاری شد، اظهار داشت: یکی از ارکان توسعه فناوری نانو، رسانه ها هستند و نقش رسانه ها برای اجرای نوآوری کشور همانند هوا ضرورت دارد.
دبیر ستاد نانو و میکرو رصدگری و اتصال اجزای اکوسیستم نوآوری را از نقش های جدی رسانه ها عنوان نمود و اظهار داشت: نگاه ما به رسانه ها یک نگاه پروژه ای نیست، بلکه با رویکرد نقش مکمل با آنها همکاری داشتیم.
احمدوند با بیان این مطلب که در ستاد نانو رویکرد ما تجمیع همه اجزای نوآوری است، اضافه کرد: تا حالا ما رسانه های رسمی را در رتبه بندی مدنظر قرار داده ایم و هم اکنون در کنار آن رسانه های اجتماعی و رسانه های دانشجویی را نیز وارد این رتبه بندی کرده ایم.
وی رسانه ها را بستری برای رشد شرکتها بیان کرد و اظهار داشت: در کنار فناوری نانو از سال قبل ماموریت میکروالکترونیک به این ستاد واگذار شد و ما برای وارد شدن به این حوزه مطالعاتی درباب نحوه ورود به این حوزه شروع کردیم و متوجه شدیم که نحوه ورود ما به میکروالکترونیک همانند ورود کشور به نانو نیست، چونکه زمانی که نانو در کشور شروع شد، زیرساخت آن در کشور موجود نبود، ولی در عرصه میکروالکترونیک توانمندی هایی وجود دارد، ضمن آنکه وابستگی در این زمینه نیز وجود دارد.
دبیر ستاد نانو و میکرو با اعلان اینکه نگاه ما به توسعه نانو نگاه زنجیره ای است، اشاره کرد: ورود ما به حوزه میکروالکترونیک الزاما همانند توسعه نانو نیست و ایجاد زیر ساخت های این فناوری در گام نخست در دستور کار ما قرار دارد.
وی با اشاره به اهمیت میکروالکترونیک در کشورها اظهار داشت: حوزه فناوری های میکروالکترونیک بغیر از موضوعات اقتصادی، ابعاد امنیتی و راهبردی یافته است و اکنون آثار و پدیده های امنیتی آنرا شاهدیم، به شکلی که جنایات رژیم اشغالگر قدس از توانمندی های این حوزه بهره برده و ابزار ارتباطی را تبدیل به ابزار کشنده کرده است.
دبیر ستاد توسعه های فناوری نانو و میکرو ضمن اشاره به این که در عرصه میکروالکترونیک بازار داریم، ولی وابستگی ما به خارج زیاد است اما دراین زمینه تلاش داریم تا زیر سیستم های این حوزه را توسعه دهیم، اظهار داشت: برنامه هایی برای توسعه فناوری میکروالکترونیک در دستور کار داریم و نخستین گام در این راه توسعه برداشت انرژی و حسگرها و اینترنت اشیاء است.
احمدوند اشاره کرد: در عرصه برداشت انرژی از سالهای قبل گام هایی برداشته شده بود و ایجاد فناوری در این زمینه اتفاق افتاده بود و امسال نیز در عرصه حسگرها برنامه های حمایتی را در دستور کار داریم تا تبدیل به توانمندی فنی در کشور شود. از سال ها پیش کارهایی برای توسعه فناوری باتری شروع شده بود اما تلاش داریم تا در این زمینه با وابستگی حداقلی به پیش برویم و در سال آینده قسمتی از نیازهای کشور در عرصه باتری مرتفع شود.
وی با اشاره به توسعه کاربردهای حسگرها در صنایع نفت و گاز، اشاره کرد: تعاملات با کشورهای دیگر برای تبادل فناوری ها از دیگر برنامه های ما است و در این زمینه ما در ششمین نشست کشورهای بریکس حضور پر رنگی داشتیم و پیشنهادات ما مورد استقبال کشورها قرار گرفت.
دبیر ستاد توسعه های فناوری نانو و میکرو داد و ستد با کشورهای عضو بریکس در عرصه میکروالکترونیک را از برنامه های ستاد عنوان نمود و اظهار داشت: از آنجا که ظرفیتهای علمی خوبی در کشور وجود دارد، در این داد و ستدها خصوصاً با کشورهای چین و روسیه تعاملاتی را شروع کردیم. هم اکنون این همکاری ها در سطح شرکتها به وجود آمده و نشست هایی برگزار شده و مذاکراتی در حال انجام می باشد تا مشخص شود در چه حوزه هایی می توانیم همکاری داشته باشیم.
احمدوند افزود: حوزه فناوری های میکروالکترونیک علاوه بر تاثیر در عرصه اقتصادی، در عرصه امنیتی و راهبردی کاربرد دارد و اکنون آثار و پدیده های امنیتی آنرا شاهد می باشیم، به شکلی که اسراییل با بهره گیری از توانمندی های این حوزه بهره برده و ابزار ارتباطی را تبدیل به ابزار کشنده کرده است.

1403/07/04
09:06:22
5.0 / 5
168
تگهای خبر: الكترونیك , اینترنت , سیستم , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲