دبیر ستاد فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات خبر داد؛

تصویب دو طرح هوشمندسازی صنایع و ایمن سازی فناوری شبکه رادیویی باز

تصویب دو طرح هوشمندسازی صنایع و ایمن سازی فناوری شبکه رادیویی باز

دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات از اقدامات این ستاد در جهت تسهیل فرآیندهای تصویب اعتبار مالیاتی در دو حوزه تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری خبر داد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی به اهمیت موضوع اعتبار مالیاتی در رشد و نوآوری و بومی سازی فناوری ها اشاره و اظهار داشت: با پیگیری های مستمر ستاد، گام مهمی در راستای تسریع در اجرای پروژه های فناورانه در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات برداشته شده است.
وی افزود: با اختصاص بالاتر از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار، دو طرح توسعه زیست بوم فناورانه در دانشگاه های صنعتی شریف و یزد در مسافرت استانی که خردادماه سال جاری به یزد و در بازدید از شرکت های دانش بنیان تصویب شده است. این طرح ها که به ترتیب بر روی هوشمندسازی صنایع و فناوری ORAN که برای شبکه های رادیویی دسترسی باز تمرکز دارند همچون اقدامات مهمی است که در راستای بومی سازی و توسعه زیر ساخت های تکنولوژی های جدید در کشور به وجود آمده است.
کرباسی همین طور به تعریف اولویت های فناوری و زیرساختی جهت اختصاص اعتبار مالیاتی اشاره نمود و اضافه کرد: با تعیین اولویت های مشخص، می توانیم از منابع موجود به بهترین نحو بهره برده و رشد فناوری در عرصه های مورد نیاز کشور را تسریع بخشیم.
دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات در ادامه ضمن اشاره به بازدید از شرکت های دانش بنیان و مشکلات این شرکتها در موضوع اعتبار مالیاتی، بیان کرد: برای تسریع در روند تصویب در تعامل مستمر با سازمان ها و نهادهای ذی ربط وزارتخانه ها، معاونت علمی ریاست جمهوری در موضوع اعتبار مالیاتی جلسات مختلفی را داشتیم و همچنان نیز این جلسات انجام می شود.
همچنین در ادامه به لزوم آشنایی شرکتها به موضوع قانون جهش تولید دانش بنیان پرداخت و اظهار داشت: مبادرت به برگزاری جلسات توجیهی تخصصی منظم با کارگزارن، مدیران ارشد صنایع و شرکت های دانش بنیان جهت تبیین دقیق قوانین و مقررات مربوط به اعتبار مالیاتی در عرصه های مطالعه و توسعه و سرمایه گذاری همچون اقدامات دیگر این ستاد می باشد.
وی اشاره کرد: شرکتها هم به عنوان سرمایه گذار و هم به عنوان سرمایه پذیر، نقش کلیدی در توسعه این حوزه دارند که باتوجه به حمایت های دولت از شرکت های دانش بنیان همچون بهره مندی از اعتبارات مالیاتی، شرکتها می توانند به سرمایه گذاری در طرح های نوآورانه به رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال کشور و حوزه ICT کمک شایانی کنند.
کرباسی ضمن تاکید بر پیگیری فرآیندهای اعتبار مالیاتی و استفاده شرکتها برای بهبود تجاری سازی محصولات، اشاره کرد: هم اکنون نیز همچنان با انجام مطالعات و بررسی های لازم و نظارت دقیق بر تمام مراحل بررسی و تصویب طرح های پژوهشی و سرمایه گذاری در عرصه های مطالعه و توسعه و همین طور شبکه سازی شرکت های دانش بنیان و کسب وکارهای نوپا در استفاده از اعتبار مالیاتی را در دستور کار خود داریم.
 


منبع:

1403/07/02
16:33:47
5.0 / 5
160
تگهای خبر: پژوهش , تكنولوژی , تولید , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱