حل مشکلات صنایع در کلینیک صنعت دانشگاه امیرکبیر

حل مشکلات صنایع در کلینیک صنعت دانشگاه امیرکبیر

به گزارش لیمو بلاگ، رئیس دانشگاه امیرکبیر از راه اندازی کلینیک صنعت در این دانشگاه آگاهی داد و اظهار داشت: با راه اندازی این مرکز مدیران صنایع مختلف خصوصاً صنعت پتروشیمی و شیمی می توانند مشکلات خودرا مطرح کنند.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر علیرضا رهایی در مراسم امضای تفاهم نامه با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل مجتمع سنگ آهن سنگان و مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان، ضمن بیان این مطلب نیروی انسانی را محور مهم توسعه دانست و اظهار داشت: اگر نیروی انسانی وجود نداشته باشد همه چیز قفل می شود و امکان دسترسی به توسعه وجود ندارد، با این وجود ترجیح ما این است که نیروی انسانی در کنار پتروشیمی تربیت شود تا دراین فضا رفت و آمد داشته باشد و نیازها را ببیند و در امتداد رفع آن تلاش کند.
وی در ادامه اشاره کرد: بخش شیمی و پتروشیمی ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر سابقه بسیار قدیمی دارد. البته مسئولان پتروشیمی دراین زمینه کوشش های زیادی را انجام داده و مکان را آماده و در اختیار ما قرار دادند. ما در دانشگاه نیز بعد از مستقر شدن در فضای جدید به این نتیجه رسیدیم که این مکان نیازمند تجهیزات است. به شکلی که مسئولان وقت چند میلیون دلاری در آن زمان اختصاص دادند تا ما لابراتوار های خودرا تجهیز و راه اندازی نماییم و به جرأت می توان گفت، آزمایشگاهی که ما در ماهشهر داریم بسیار مجهزتر از سایر لابراتوار ها در کشور است.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد: به مرور زمان در مرکز شیمی و پتروشیمی دانشگاه توانستیم کلینک صنعت را راه اندازی نماییم. به این معنا که این کلینیک بتواند مشکلاتی که مجموعه پتروشیمی های ماهشهر دارند را مطرح و تبدیل به طرح کنند. بر این اساس مدیران صنعت پتروشیمی می توانند مشکلات خودرا در این زمینه اعلام کنند ما نیز در دانشگاه متخصصان حوزه را معرفی می نماییم تا در کلینیک حاضر و تبادل نظرهایی برای حل معضل انجام دهند. در نهایت این روند منجر به حل مسئله می شود و دانشگاه در قالب پروژه صنعتی آنرا رفع می کند.
رهایی تصریح کرد: خوشبختانه پروژه های کلینیک صنعت ما که البته در شهرهای دیگر نظیر اشتهارد نیز وجود دارد، بسیار موفق عمل کردند. امروزه به تدریج کلینیک صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عصای دست صنایع پتروشیمی تبدیل شد و علاوه بر پروژه های صنعتی، دوره های آموزشی نیز بوسیله این کلینیک ارائه می شود.
راه اندازی پردیس دریا ساحلی
وی با اشاره به راه اندازی پردیس دریا ساحلی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ایجاد تمامی رشته های مرتبط به دریا در این مرکز اشاره کرد: پیش از راه اندازی این پردیس، رشته مهندسی دریا در کشور خیلی کم بود. این در حالیست که باتوجه به اهمیتی که نظام به اقتصاد دریا محور قائل است بار سنگینی بر دوش دانشگاه قرار داده شد و باید در این زمینه کار نماییم. امروز به جرات می گویم در دوره های مقدماتی هر دانشجویی که در این پردیس تربیت می کردیم، پیش از فارغ التحصیلی بر روی کشتی مشغول بکار بودند و خیلی از صنایع دانشجویان ما را بورسیه کردند.
این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: پردیس کیش و گرمسار هم که عمدتاً در عرصه صنایع کار می کنند و می تواند دوره های کوتاه مدت و طولانی مدت ارایه کنند. بطور کلی همکاری بسیار خوبی با صنعت داریم. با ستاد کل نیروهای مسلح جلسه ای در عرصه مطالعات معدنی و نفت همکاری هایی تشکیل دادیم، به طوریکه در حوزه های در رابطه با دریا قراردادی به مبلغ هزار میلیارد تومان با این ستاد امضا کردیم و این ستاد تمامی مطالعات هوش مصنوعی خودرا به دانشگاه صنعتی امیرکبیر واگذار کرد.
رهایی ادامه دارد: ما معتقد هستیم امکانات دانشگاه متعلق به کشور است و باید با تمام ظرفیت در خدمت صنایع مختلف کشور قرار بگیرد. تلاش می نماییم در عرصه سنگ آهن و صنایع معدنی نیز همکاریهای خوبی داشته باشیم و با راه اندازی یک پردیس بین المللی در شرق کارهای موثری در حوزه منطقه و جهانی انجام بدهیم.



منبع:

1403/06/13
10:36:30
5.0 / 5
101
تگهای خبر: بین المللی , دانشگاه , شركت , صنایع
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
لینک دوستان لیمو بلاگ