دستاورد دانش بنیان ها؛

کیت های تصفیه آب فوری بومی سازی شد

کیت های تصفیه آب فوری بومی سازی شد

لیمو بلاگ: یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید کیت های تصفیه آب فوری با یک سوم تا یک چهارم نمونه مشابه خارجی شده است که علاوه بر گندزدایی و رسوب زدایی از ذرات معلق، سم زدایی را هم انجام می دهد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، شرکت دانش بنیان ریز سنجش آریا در سال ۱۴۰۱ با هدف تولید انواع کیت های تشخیصی برای استفاده در عرصه های مختلف صنعتی تأسیس شد. فعالیت این شرکت با تولید کیت های شناسایی و شمارش دقیق آلودگی های میکروبی در صنایع مختلف همچون آب و فاضلاب، نفت و پتروشیمی، آرایشی و بهداشتی، شوینده، دارو و مواد غذایی با یک تکنولوژی جدید، به روز و ارزان با کاربری آسان و سریع مبتنی بر نوعی فناوری لابراتوار روییک تراشه (Lab–On-Chip) توسط پژوهشگران این شرکت توسعه یافته و به عنوان اختراع ثبت شده است.
سارا شهبازی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت ریزسنجش آریا درباب عملکرد کیت های ریزسنجش اظهار داشت: کیت ریزسنجش یک محصول همه کاره است که برای انواع نمونه ها شامل مایع یا جامد، حاوی مواد با خواص بیوسایدیک قوی، ضعیف یا بدون آن قابل استفاده است؛ برای آنالیز میکروبی تمام سطوح از بیمارستان ها تا تجهیزات و سالن های تولید فرآورده های غذایی و اتاق تمیز طراحی شده اند. برای سنجش میکروبی محصولات خاص مانند آرایشی بهداشتی، دارویی و محصولات پایه روغنی مناسب می باشد.
وی افزود: کیت شناسایی و شمارش باکتری ها در صنایع مختلف کاربرد دارد و برای نخستین بار در کشور تولید شده است که خیلی سریع و بدون نیاز به مهارت خاصی، شناسایی و شمارش باکتری ها را انجام می دهد، در مواقعی که صنایع فرصت خالی کردن مخزن بچ را ندارند این کیت ها مورد استفاده قرار می گیرند.
به گفته او، تست های میکروبی بطور معمول زمان بر است و با بهره گیری از این کیت ها، زمان استاندارد متد از یک سوم تا یک دوم کم شده و خیلی سریع تر وارد مرحله بعد می شوند.
شهبازی کیت های تصفیه آب فوری را از دیگر محصولات این شرکت برشمرد و در توضیح عملکرد این کیت ها اظهار داشت: این کیت ها در مواقع اضطراری که نیروهای امدادی، ارتش، سپاه یا گروههای طبیعت گردی آب تصفیه شده در دسترس ندارند، مورد استفاده قرار می گیرند.
وی با اعلان اینکه کیت های تصفیه آب مشابه کیت های تصفیه آب ارتش آمریکا است، اشاره کرد: ما توانسته ایم آنرا بومی سازی نماییم این در حالیست که در کیت های آمریکایی خاصیت سم زدایی وجود ندارد و ما این ظرفیت را هم به کیت های مان اضافه کرده ایم تا علاوه بر گندزدایی و رسوبزدایی از ذرات معلق، سم زدایی را هم انجام دهیم و ضریب اطمینان بیشتری را به مشتری ارائه نماییم و طی آن، آب تصفیه شده تا ۹۰ درصد قابل شرب است.
وی درباب مزیت کیت تصفیه آب نسبت به نمونه های مشابه اظهار داشت: هزینه تولید این محصول، یک سوم تا یک چهارم نمونه مشابه خارجی تمام می شود.
شهبازی ظرفیت تولید شرکت ریز سنجش آریا در تولید هر یک از کیت های شمارش باکتری و تصفیه آب را ۱۰ هزار کیت در ماه اعلام و اشاره کرد: نیاز کشور اگر به درستی بازارسازی شود، چیزی حدود بیست تا سی هزار کیت در ماه نیاز کشور است و شرکت ریز سنجش آریا، از توانایی تامین نیاز کشور برخوردارست.
مدیر تحقیق و توسعه شرکت ریز سنجش آریا در آخر اشاره کرد: محصولات ما در داخل کشور فروش بالایی دارند و بنا بر این به صادرات آن خیلی فکر نکرده ایم، کیت های شمارش باکتری اما از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و می تواند در کشورهایی همچون ترکیه، عراق، پاکستان و روسیه بازار را از آن خود کند اما با این وجود، تا حالا صادراتی نداشته ایم ولی درحال رایزنی هستیم که بتوانیم این مهم را به زودی به انجام برسانیم.


منبع:

1403/04/11
12:15:58
5.0 / 5
268
تگهای خبر: بیمارستان , پژوهش , تكنولوژی , تولید
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
لینک دوستان لیمو بلاگ