در ادامه تحقیقات آنتی تراست؛

آلمان گوگل را ملزم به تغییر شیوه فراوری داده های کاربران کرد

آلمان گوگل را ملزم به تغییر شیوه فراوری داده های کاربران کرد

لیمو بلاگ: گوگل برای پایان دادن به تحقیقات آنتی تراست آلمان توافق کرده است عملکردهای مرتبط به داده های کاربران را تغییر دهد. این تحقیقات با هدف کاهش قدرت داده محور گوگل به انجام می رسد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از رویترز، ناظر آنتی تراست آلمان در ماه ژانویه اعلام نمود یک برگه اتهامی به نام بیانیه اعتراضات به گوگل درباره ی شرایط فراوری داده های این شرکت صادر کرده است. به قول این سازمان به کاربران حق انتخاب کافی به جهت اینکه آیا و تا چه حد با پردازش گسترده داده های خود موافق هستند داده نشده است. شرکتهای بزرگ فناوری به فروش تبلیغات مبتنی بر انبوه داده هایی متکی هستند که از کاربران جمع آوری می کنند. این مدل جذاب کسب و کاری حالا در سراسر دنیا تحت بررسی رگولاتورها قرار دارد. رگولاتور آنتی تراست آلمان اعلام نمود تعهد گوگل انتخابهای بیشتری در اختیار کاربران قرار می دهد تا آنها دریابند داده هایشان در پلت فرم چگونه مورد استفاده قرار می گیرد. آندرئاس موند رییس دفتر کارتل آلمان (رگولاتور آنتی تراست کشور) در اطلاعیه ای اعلام نمود: در آینده کاربران سرویسهای گوگل انتخابهای بهتری در اختیار خواهند داشت تا بدانند برای داده هایشان چه اتفاقی می افتد، گوگل چگونه از آنها استفاده می نماید و این که آیا اطلاعات شان در سرتاسر سرویس ها به کار می رود یا خیر. او در اینباره اظهار داشت: این امر نه فقط از حق کاربر برای تعیین شیوه استفاده از داده ها حفاظت می کند، بلکه قدرت داده محور گوگل را نیز می کاهد. تعهدات گوگل شامل بیش از ۲۵ سرویس دیگر همچون جی میل، گوگل نیوز، دستیار هوشمند و گوگل تی وی می شود. البته تعهدات مذکور برای سرویسهای خرید، گوگل پلی، گوگل مپس، گوگل سرچ، یوتیوب، گوگل اندروید، گوگل کروم و سرویس تبلیغات آنلاین این شرکت اجرا نمی گردد. تمام این سرویس ها زیر پوشش قانون جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا هستند و ازاین رو باید الزامات مشابهی را رعایت نمایند.


منبع:

1402/07/14
14:26:02
5.0 / 5
369
تگهای خبر: آنلاین , سازمان , شركت , فروش
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵