ورود به بازار نقطه شکست نوپاها

ورود به بازار نقطه شکست نوپاها

به گزارش لیمو بلاگ، رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس از موفقیت 48 درصدی شرکت های نوپای مستقر در این مرکز آگاهی داد و اظهار داشت: ورود به بازار نقطه شکست شرکت های نوپا است که ما با بهره بردن از ظرفیتهای این پارک در تلاش هستیم این نقطه را کمرنگ نماییم.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، محسن علی اکبریان در جمع خبرنگاران مراکز رشد را یکی از بازیگران اصلی زیست بوم فناوری و نوآوری کشور دانست و اظهار داشت: مراکز رشد به عنوان نخستین مراکز مواجهه کارآفرینان با حوزه اشتغال و کارآفرینی است؛ بدین جهت مراکز رشد علاقه مندان به اشتغال و کارآفرینی را میزبانی می کنند، بدین جهت این مراکز نقش مهمی در عرصه جهت دهی و تعیین مسیر برای کارآفرینان دارند.
وی با اعلان اینکه در نشست مدیران مراکز رشد بدنبال همراه کردن سیاست ها و ایجاد ادبیات مشترک و برنامه های مراکز هستیم، اظهار داشت: بدین جهت در نشست سراسری مدیران مراکز رشد کشور، مدیران مراکز رشد تجربیات خودرا به اشتراک می گذارند، ضمن آنکه درباره ی فناوری های آینده در عرصه کسب وکارها بحث و تبادل نظر می شود.
علی اکبریان، هوش مصنوعی، متاورس و فناوری های نوظهور را همچون فناوری های آینده نام برد و تصریح کرد: در مرکز رشد پارک فناوری پردیس که از سال ۸۶ فعالیت خودرا شروع کرد، تیم های مختلفی وارد شدند و با گذراندن دوره های مختلف توانسته اند از این مرکز بیرون بروند. برمبنای آمارها نرخ موفقیت شرکتها ۴۸ درصدی است.
بگفته وی ۴۸ درصد موفقیت شرکتها یعنی ۴۸ درصد از شرکت هایی که وارد مرکز رشد شدند، توانسته اند پس از ۳ سال به پایداری اقتصادی برسند و موفق از مرکز رشد پارک فناوری پردیس بیرون بروند.
رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس با اعلان اینکه این آمار در مقایسه با آمارهای جهانی و کشوری یک عدد بالایی تلقی می شود، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ محصول توسط شرکت های مستقر در این مرکز رشد به تولید رسیده و میزان فروش شرکتها بیش از ۴۰۰ میلیاردریال برآورده شده است.
علی اکبریان با تأکید بر این که هم اکنون بیش از ۶۰ شرکت فعال در این مرکز رشد مشغول به فعالیت هستند، اشاره کرد: همین طور بیش از ۳۰۰ متخصص در ۶۰ شرکت فعال می باشند.
وی با اشاره به چالش های مراکز شد، تصریح کرد: عمده چالشی که شرکتها با آن مواجه می شوند، موضوع توسعه بازار است و این که محصولی که از طرف شرکتها توسعه داده شده است، مشتری مناسبی را بیابد. در مرحله ایده پروری، توسعه ایده و رسیدن به نمونه اولیه محصول و حتی رسیدن به نمونه های صنعتی، شرکتها می توانند به موفقیت هایی دست یابند، جایی که نقطه شکست و ریسک بالایی است، مقیاس پذیر بودن محصول است.
علی اکبریان، مقیاس پذیر بودن طرح ها را راهکاری برای ورود به بازار و دریافت سهمی از بازار دانست و اظهار داشت: این نقطه، نقطه شکست خیلی از شرکت های نوپا است و ما برنامه هایی را داریم که این نقطه شکست را کمرنگ نماییم و ریسک این مرحله را برای شرکتها کاهش دهیم و برای این منظور از ظرفیتهای این مرکز بهره برداری می نماییم تا بازار را برای شرکت های نوپا فراهم نماییم.
رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس، با اشاره به اقدامات تسهیلگری در عرصه صادرات، توضیح داد: ما در مجموعه پارک خدمات و تسهیلاتی برای صادرات فراهم می نماییم، ولی تعداد کمی از شرکتها به صادرات محصولات می رسند و در ابتدا آنها باید برای ورود به بازار داخلی بجنگند تا سهمی از بازار داخل را کسب کنند.
وی افزود: ولی اگر شرکتی محصول با قابلیت صادراتی تولید نماید، ما با بهره گیری از پایگاه های صادراتی که در کشورهای مختلف همچون افریقا نمایشگاه های دائمی برگزار شده و به شرکتها کمک می نماییم تا با بهره گیری از کارگزاران ارائه دهنده توسعه خدمات صادرات، به این بازارها دست یابند.



1402/04/22
14:18:13
5.0 / 5
394
تگهای خبر: تولید , خدمات , شركت , صادرات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲